- Goodbye my lover, Goodbye my friend -

Jag har så mycket tankar som snurrar runt i huvudet. Jag har så mycket frågor som snurrar runt i huvudet, som jag vill ha svar på. Men har ni känt den känslan någon gång, ni vill fråga någon massa frågor, eller kanske bara en, men det går inte. För personen vill inte prata med dig. Jag är i den situationen just nu. Det är ett helvete rent ut sagt. Det finns en väldigt speciell person som ignorerar mig till max, utan anledning.. Ja, det är det värsta. Utan anledning. Man har tillbringat ungefär två år av sitt liv med just den personen. & Helt plötsligt bara vänder allting.. Den 28 december, det var då allting vände för mig. Den 26e december var jag någons allt, någon som berättade för mig hur mycket han älskade mig. Två dagar senare var det helt borta. Allting bara snurrar runt, jag fattar ingenting. Jag förstår inte hur det kan gå ihop ? Ja okey, vi hade våra bråk.. Men efter bråken var det tusen ggr bättre än någonsin. Vi hade det bra tillsammans. På dessa två åren så lärde jag mig vad kärlek var.. Jag trodde att saker kunde vara för evigt. Men näfan, jag hade nog fel. Förevigt? Vad är det? Nothing lasts forever, that's it.


Asså det är sjukt hur allting, verkligen allting kan påminna om honom. En låt, eller nej.. alla låtar. Har ni inte tänkt på det? Det finns inte en låt som får er att inte tänka på den ni älskar. Det finns alltid en mening i varje låt som påminner er om just den personen. Oftast iallafall. Ni vet, "I wanna know what love is..", "looove huuuurts..", "det vackraste jag veeet.. ", "Please forgive me, I can't stop loving you.."


Har ni någonsin känt att det kvittar vad ni än gör så känns det hopplöst. Man väntar på någonting som ändå aldrig kommer. Men helt plötsligt får man hopp om någonting, men hoppet försvinner lika snabbt igen. Häromdagen stod jag på någons parkering och väntade i flera timmar, "jo, han kommer", "oh, elin.. kolla en saab! är det han?!", "det kanske här hänt något!" .. pff, alla dessa patetiska tankar. Jag blir arg på mig själv när jag tänker på den dagen. Hur kunde jag låta dig förnedra mig så jävla mycket? Allt jag ville var att säga hejdå på ett bra sätt.. Efter två år tycker jag att det är lite onödigt att sluta som fiender, speciellt om kärleken tagit slut utan anledning. Man ska aldrig fatta något beslut om man är arg & man ska aldrig aldrig lämna någon bara för att man har bråkat. Allt blir bara fel då. Men.. Ett beslut är ofta ett bevis på att man blivit trött på att tänka. Det är väl det du är. Trött på att tänka alltså. Förhållanden blir komplicerade ibland, så är det för alla. Det hade varit väldigt konstigt om det inte var så faktiskt.. Men jag antar att du är den typen som inte pallar med sånt. Jag trodde verkligen inte det, men nu vet jag..


Det har gått exakt 16 dagar och du har varit helt otrolig! Asså, inte positivt.. Jävligt negativt. Jag trodde aldrig att någon kunde vara så kall, SPECIELLT inte du. Asså, två dagar, TVÅÅÅ DAGAR innan du lämnade mig planerade vi att fira våran våran 2årsdag utomlands. Helt plötsligt försvann du. & har inte hört av dig EN ENDA GÅNG sen dess. Ibland tror jag att allt vi haft varit fejk för dig.. Men nej, samtidigt vet jag att det inte är så. Allt vi gjort tillsammans, allt du sagt, allt du gjort för mig. Nej, så är det inte. Men jag undrar så mycket vad som hände? & Det känns som att jag aldrig kommer få svar. Jag kollade på en serie häromdagen.. Där var det en tjej som var olyckligt kär i en kille. Hon ba " Jag väntade, jag ringde, jag saknade dig sååå otroligt mycket.. Men jag kände att du inte gjorde det samma så till slut slutade jag också sakna dig.. " Ja, något sånt var det hehe.. Hon hade så rätt, shit.. Till slut ger man upp. Man känner att man är värd mycket mer än det här. När en person sjunker så fruktansvärt lågt, så även fast man älskar personen och det gööör otroligt ont, då släppet man taget till slut. Man tröttnar helt enkelt.


Livet går ut på att ta risker, vad vore livet om man aldrig tog risker? Väldigt tråkigt skulle jag tro.. Häromdagen tog jag en risk, jag åkte över tio mil i hopp om att få träffa dig. Men du ignorerade sönder mig! Jag kan inte förklara känslan.. Trodde seriöst att jag skulle bli galen. Från den dagen, då insåg jag att jag faktiskt förtjänar bättre än detta. Dom senaste två veckorna har du varit en falsk människa,.. riktigt falsk! 





Life goes on babes. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.. Men vad ska man göra? Det är bara att gå vidare. Det kommer ta tid och humöret kommer vara som en berg&dalbana. Ena stunden är man glad och skrattar & andra stunden är man hur nere som helst och gråter floder. Jag fattade ett beslut idag, man ska alltid lyssna på sitt hjärta men i vissa fall måste man ta lite hjälp av hjärnan också. Det var vad jag gjorde idag. Det kan inte bli värre än vad det är just nu så jag antar att det bara kommer bli bra av det här. Jag mår bättre av det. Jag ska släppa taget nu. Om det är det du vill så okey..  Jag läste ett jävligt bra citat i någons blogg så jag var tvungen att spara det. 


"Jag ler inte för att jag är lycklig, eller för att jag har kommit över dig, för det har jag inte, men jag ler för att jag är så jävla trött på att gråta över dig."


Asså jag kunde inte sagt det bättre själv, det var precis som om han tog orden ur min mun. Nu ska jag börja leva mitt liv, som jag vill. Jag ska uppnå mina mål & drömmar och jag ska fanimig inte bry mig om kärlek tills den dagen jag gifter mig. Palla, man blir bara sårad ändå.. Klockan är snart 4 och jag sitter här och skriver som en idiot. Men kände att jag var tvungen att skriva av mig. Det är så skönt att bara kunna få ut det. Även om det inte på långa vägar är allt. Resten som finns i mitt hjärta & huvud går inte beskrivas.


Återigen måste jag säga att jag har världens bästa vänner! Tack för att ni finns! Ni får mig att må bra. Ni får mig att se ljuset! Jag kan inte riktigt förklara hur mycket ni betyder för mig. Ouf, hur låång tid det hade tagit.. Det hade blivit en sån där tjock bok ni vet. En sån där fet jävel :D Jag vet verkligen vilka som är mina äkta & bästa vänner nu <3<3 Jag skulle ge er allihopa hela världen om jag kunde det. Ni är underbara! Ni förtjänar det bästa, tro mig. I LOVE YOU, today, tomorrow & forever. 



Vetifan vad jag har skrivit om nu, är helt fkn död.. Men det var skönt att skriva av mig iallafall ;d Nu ska jag sova. Godnatt på er. Hejsveeejs.


I wanna be on my own
Since now, I´m gonna make it alone


Kommentarer
Postat av: N

åååh har inga ord =( Det enda ja kan säga e att jag förstår dig upp t 100 %! <333

2009-10-15 @ 15:40:53
URL: http://natiiita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0